but we do love wednesday

hade två lektioner idag så slutade 11, riktigt härligt kan jag säga ;)
så efter det åkte jag, linnea & lewis till ett mysigt café i twickenham och åt lunch. ibland älskar man bara att vara svensk, killen som jobbade där hörde att vi var svenska, så när jag sen skulle betala så var det en annan tjej i kassan som frågade om jag var "the swedish girl?" och därför så fick jag 10% discount! love to be swedish ;) men iaf på bussen till cafét så satt vi och pratade om julen, julafton osv, och då kom jag att tänka på så mycket man kommer missa av "jul traditionerna" medans man är här... pepparkaksbaket, första snön, advent, julskyltningen, förberedelser inför julafton, julkalendern osv... ni kanske märker att jag ÄLSKAR julen? ;) åååhhh kommer sakna att göra allt de, men får väl ta tag o göra nått av sakerna här. har hört att engelsmännen är crazy i julsaker, då man redan kan börja köpa julpynt i affärerna. så lär nog inte missa julen så sätt, utan bara vanliga familjetraditionerna. men men , jag har ju london, det borde väl räcka, eller??
vet att vi är riktigt dåliga på att lägga upp bilder.. men finns liksom inte så mycket att ta foto på hahaha... skolan? lektioner? på bussen? hemma? hahaah! men iaf, när vi kom till skolan imorse så stod alla amerikanska & svenska elever på skolan gräsmatta eftersom att det tydligen brann i skolan, så firefighters kom till skolan.. dock inga sexiga sådana så det var ju lite tråkigt... men det var nån stupid amerikanare som hade glömt släcka ett ljus så de har brunnit ner till botten o sen börjat brinna i rummet då antar jag :)
nu blir det pluggggggg, som är så roligt :) .... nix

Kommentarer

Designen är gjord gratis utav Designbloggar.com



Kommentera inlägget här:

Name please:
Remember us?

Email:

Din bloggadress:

Och slutligen till den fina kommentaren:

Trackback